Ota ohjelmointi haltuun jo varhain!

Oppilaat oivaltavat ohjelmoinnin perusteet vaivattomasti NäppisTaiturin laadukkaiden ja testattujen pelillisten materiaalien avulla

Liity postituslistalle

145M+

tehtävää ratkottu!

32M+

oppilasta

180 tuhatta

opettajaa

NäppisTaituri tuo CodeMonkey'n laadukkaan ohjelmointipaketin Suomen kouluihin

NäppisTaiturin kautta koulut ja kunnat voivat saada erittäin laadukkaan ohjelmoinnin opetuspaketin käyttöönsä. NäppisTaituri toimittaa yksinoikeudella Suomessa CodeMonkey -yrityksen pedagogisesti, pelillisesti ja tarinallisesti ensiluokkaisen ohjelmointipaketin suomalaisiin luokkahuoneisiin.

Kevennä opettajan taakkaa ja täytä opetusvelvoitteet! OHJELMISTO-ratkaisullamme opettajan on vaivatonta opettaa ohjelmointia ilman ennakko-osaamista!

Ohjelmointi on tärkeä kansalaistaito. Oppilaiden tulee ymmärtää ohjelmoinnin perusteet. Näitä taitoja tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa entistä enemmän.

CodeMonkey:n ohjelmointipaketilla oppilas oppii ohjelmoinnin perusteet helposti ja hauskasti. Opettaja ja oppilas eivät tarvitse ollenkaan ohjelmoinnin ennakko-osaamista aloittaakseen CodeMonkey:n ohjelmointiharjoittelun.

Ohjelmointiratkaisumme opettaa sujuvaa ohjelmointia uusien standardien mukaisesti

Ohjelmointipaketillamme ohjelmoinnin opettaminen on hauskaa, innostavaa ja tehokasta. Materiaali on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöiseksi. Haluamme keventää opettajan taakkaa! NäppisTaiturin OHJELMOINTI-ratkaisulla opetusvaatimukset täyttyvät, mutta opetusvaivat pienenevät.

Ohjelmointipakettimme tarjoaa

Helpon tavan täyttää opetusvaatimukset.

Pelillistetyn, hauskan ja intuitiivisen oppimiskokemuksen.

Lohkoperusteista ohjelmointia, joka etenee myös tekstipohjaiseen ohjelmointiin. - Oppimispolku etenee pedagogisesti oppilaan kehityksen mukaisesti. Edistynyt oppilas voi harjoitella myös oikeita tekstipohjaisia ohjelmointikieliä kuten Pythonia.

Uusien lukutaitojen vaatimusten mukaisia sisältöjä - Ohjelmointipakettimme vastaa monelta osin OPH:n Uudet lukutaidot -hankkeen ohjelmointisisältöjen tavoitteisiin.

Ohjelmointiharjoituksiin yhdistettyä matematiikan opettelua - CodeMonkey:n ohjelmointipaketti kasvattaa laajasti oppilaan ohjelmoinnillista ajattelua. Ohjelmointipeleissä oppilas ratkoo pulmia hyödyntäen matemaattisia ratkaisuja.

Ota käyttöön pedagoginen, laadukas ja kannustava ohjelmointipaketti

Oppilaat kokevat oppimisen iloa saadessaan palkitsevan oppimisen tuomia oivalluksia.

Laajasti käyttötestattu ja laadukkaaksi koettu - Jo yli 32 miljoonaa oppilasta harjoittelee ohjelmointia CodeMonkey-ohjelmointipaketin avulla. Kouluissa tämä ohjelmointipaketti on koettu laadukkaaksi, toimivaksi ja luotettavaksi.

Kaikille luokka-asteille ja eritasoisille oppilaille - Harjoitukset kattavat koko opintien esikoulusta toiselle asteelle.

Palkitsee ja kannustaa - Oppilaille käyttökokemus on palkitseva ja erityisen kannustava

Opettajien vaivaton suosikki - Ohjelmointipaketti ei vaadi opettajalta ohjelmoinnin osaamista. Jo yli 180 000 opettajaa turvautuu CodeMonkey:n ohjelmointipakettiin opettaessaan ohjelmointia. Opettajan on helppo seurata ja hallita oppilaiden opiskelua.

Helpottaa ja sujuvoittaa suuresti opettajan työtä

Opettajan ei tarvitse olla itse ohjelmoinnin osaaja entuudestaan. Ohjelmointipaketin käyttöönotto ei vaadi opettajalta paljoakaan perehtymistä alustan käyttöön. Pyrimme yksinkertaisuuteen ja helppouteen.

Jatka siitä mihin viimeksi jäit - Ohjelmointipakettimme on GDPR:n mukainen. Tämä mahdollistaa turvallisen käytön, ja sen, että oppilaiden suoritukset tallentuvat automaattisesti.

"Hyvä työkalu: Upea ja motivoiva tapa harjoitella kymmensormijärjestelmää ihan alkuopetuksesta alkaen! Miten paremmin ja helpommin voisikaan OPS:n näppäintaitoja harjoitella. Työkalun käyttö onnistui myös etäopetuksessa."

Opettaja, Asiakaskysely kevät 2022

"En tiedä hauskempaa kymmensormijärjestelmään ohjaavaa ohjelmaa. Olen vanha "konekirjoituskoulun" käynyt henkilö ja rakastan Näppistaituria ja sen kivoja haasteita, vaikka olen nopea kirjoittaja muutenkin."

Opettaja, Asiakaskysely kevät 2022

Ota OHJELMOINTI-pakettimme ilmaiseen kokeiluun kuntaanne tai kouluunne!

CodeMonkey:n OHJELMOINTI-paketti tulee saataville koekäyttöön keväällä 2023 ja luokkahuonekäyttöön syksyllä 2023.

Ilmoittaudu postituslistallemme, niin saat huippulaadukkaan ohjelmointi-pakettimme ilmaiseen kokeiluun kuntaanne tai kouluunne!

Junnuohjelmointi

Junnuohjelmointi on suunniteltu nuorimmille oppijoille ja Tämä sovellus opettaa päiväkotilapsille ohjelmoinnin perusteita pelillisten haasteiden ratkaisun kautta. Lapset rakentavat visuaalisten koodausohjeiden avulla ratkaisun, jonka avulla apina pääsee aarrearkun luo.

Alkuopetus, 120 haastetta. Visuaalinen, ei tarvitse osata lukea. Toimii myös tabletilla!

Lohkoperustainen ohjelmointi

Lohkoperustaisen ohjelmoinnin avulla on helppo kannustaa nuoria opiskelijoita oppimaan tärkeitä ohjelmointitaitoja ja -konsepteja. Beaver Achiever oppitunneissa oppilaat ohjelmoivat lohkojen avulla ratkaisuja ja auttavat majavaa suorittamaan erilaisia tehtäviä luonnollisessa elinympäristössään.

Alakoulu, 115 haastetta. Suomi, ruotsi ja englanti. Toimii myös tabletilla!

Matikkaa ja ohjelmointia

Erittäin mukaansatempaavat haasteet tarjoavat opiskelijoille mieleenpainuvan tavan harjoitella matematiikkaa ja samalla tekstiperusteista ohjelmointia CoffeeScript -kielellä. Jokaisessa haasteessa oppilaiden on autettava Dodo-lintua pääsemään munien luo hyödyntämällä todellisia ohjelmoinnillisia ja matemaattisia taitoja.

Alakoulu, 80 haastetta. Suomi, ruotsi ja englanti. Toimii myös tabletilla!

Pythonin alkeet

Kattava Pythonin alkeiden kurssi, jossa opiskelijat käyttävät Python -kieltä banaanin kuljettamiseen apinavauvalle. Jotta perille päästään, pitää polku raivata ja esteet ylittää.

Yläkoulu ja toinen aste, 151 haastetta. Suomi, ruotsi englanti.

Chatbottien ohjelmointi

Chatbot-käyttöliittymän, helppolukuisten ohjeiden ja todellisen ohjelmoinnin ansiosta Chatbottien ohjelmointi on täydellinen projektipohjainen ratkaisu vanhemmille opiskelijoille. Opiskelijat ohjelmoivat oikean chatbotin isännöimään suosittua arvauspeliä ja samalla oppivat Python-kieltä ja chatbot-käyttöliittymäelementtejä.

Yläkoulu ja toinen aste, 74 haastetta. Suomi, ruotsi, englanti.

Pelien suunnittelu

Opiskelijat pääsevät ohjelmoimaan omia pelejä Platformer, Frogger, Sprite Animations ja Moon Lander -kursseilla ja toteuttamaan luomisprosessin kaikki vaiheet – oman taustan valinnasta pelien sääntöjen ohjelmointiin. 

Yläkoulu ja toinen aste. Suomi, ruotsi, englanti.

Viimeksi blogissa

  • Chrome
  • Safari
  • Edge
  • Firefox
  • iOS 15+
  • Android 12+